Pe biroul tău e ordine sau haos? Ce-au descoperit oamenii de știință despre cei cu birouri dezordonate

Dacă avantajele unui birou curat și ordonat sunt cunoscute de toată lumea și demonstrate de unele studii, iată că oamenii de știință descoperă că există avantaje și dacă biroul e unul dezordonat, chiar haotic.

Un mediu de lucru curat și ordonat poate indica un nivel mai ridicat de generozitate şi conştiinciozitate, în timp ce o atitudine mai relaxată faţă de ordine ar putea stimula creativitatea şi gândirea inovatoare, arată un studiu citat de IFL Sciene.

”Studiile anterioare au arătat că un mediu curat îi determină pe oameni să se comporte mai bine: să nu comită infracţiuni, să nu arunce gunoi pe jos și să fie mai generoși. Noi am descoperit, însă, că şi un spaţiu dezordonat poate avea efecte extrem de valoroase”, a declarat Kathleen Vohs, cercetător în psihologie la Universitatea din Minnesota (SUA).

Este adevărat că persoanele geniale sunt mai dezordonate? Pentru a afla răspunsul la această întrebare, Vohs și echipa sa au realizat o serie de experimente în două tipuri de birouri: unul curat și organizat, celălalt dezordonat și aparent haotic.

De-a lungul anilor, cercetătorii au corelat o serie de trăsături și obiceiuri cu nivelul de inteligență. Un simț al umorului mai întunecat, sensibilitatea la sunetele de mestecat, preferinţa pentru pisici în detrimentul câinilor, tendința de a fi leneș, toate au fost legate de creativitate și IQ ridicat.

Sursa: spotmedia.ro